1. Narodila se Marie Curie..., K. J. Erben .....
2. Rudou barvou dneska září sedmička v mém kalendáři, podívej se oknem ....
3. Nevím...., že by polokulatiny dcery mé kamarádky ???
No hurá. Přesně tak, - 7.11.2016 jste byli vpuštěni na nový web. Tak doufám, ze si za rok zase vzpomeneme na jeho druhé narozeniny. Zvlášť když to vyšlo na takové důležité datum .
A ty ostatni- 2017 VŘSR, 1957 - představen duroplastový dvoutaktní zázrak na 4 kolech - Trabant.
Radek 51, Pavla 47, Ruda 19, Honza 16, mali kresařici Chipík a Zorro, všeci béváme na órodné Hané
Ahoj. Trabanat nevznikl jen tak z ničeho. Kořeny výroby jsou už před r. 1925, kdy byla založena továrna DKW ve Zwikau (Cvikově), jež vyráběla motocykly DKW s dvoudobými motory, s nimiž měli výrobci v té době pokročilé zkušenosti. DKW byla v r. 1925 největším výrobcem motocyklů na světě. Možná k tomu přispěla jednoduchá výroba dvoudobých motocyklových jednoválců a pak i dvouválců. Před válkou došlo ke sloučení Audi, Horch a DKW do jednoho koncernu. Už před válkou skupina z DKW vyráběla automobily s dvoudobými čtyřválci. ale protože byly s těmito motory značné potíže, vrátili se k osvědčeným dvoudobým dvouválcům a začal se vyrábět automobil P 50, později P70. Po začleněni území pod generální vliv SSSR vše bylo znárodněno a automobil dostal novou karoserii, kde nosný skelet byl z lisovaných plechových částí a povrchové díly byly z termosetem (bakelitem) lepených papírových části, automobil dostal nový název Trabant 500, později Trabant 600 (601 atd). Čáo, Pepa
Pepo, v muzeu ve Zwickau jsme byli, viděli ty majestátní limuzíny Horch a byla to nádhera. Trabanty mám rád (jednoho mám ve stodole) a byli jsme ve Zwickau na Trabi srazu, který probíhá na místním letišti.
Jinak panely nejsou z papíru, ale ze zbytků bavlny a bylo to pojmenováno duroplast.
Radek 51, Pavla 47, Ruda 19, Honza 16, mali kresařici Chipík a Zorro, všeci béváme na órodné Hané
Radku, Trabantíka ti moc závidím... my máme ve stodole Š100 i s náhradním motórem ... , ale bakeliťák je bakeliťák .... Teď jsem k němu našla ještě toto povídání, tak se pokochejme ....https://www.tyden...ndou_7297/ ....
Maru, Helmut byl moje první auto. Kupoval jsem ho v roce 1997 a jezdil s ním do roku 2002. Zažili jsme s ním hromadu dobrodružství, např. když nám v Brně vykoukla klikovka z bloku motoru ven. V roce 2001 si motor prošel GO- výměnou bloku, repasí klikovky, výbrusem atd. Zároveň se vše nechalo vyvařit, takže Trabík byl jako nový. Při archivaci měl Helmut najeto 7.000 km po generálce.
Není bez zajímavosti, že z dvoutaktního dvouválcového holobytového miniauta jsem přešel na pětimetrové Volvo 760 GLE s naftovým šestiválcem, automatickou klimou, elektrickým šíbrem, všemi okny, zrcátky atd.
Radek 51, Pavla 47, Ruda 19, Honza 16, mali kresařici Chipík a Zorro, všeci béváme na órodné Hané
Radku, to naše stovka si vůnec ničeho neužila.... Je jako nová, nikdy nezmokla a nikdy neokusila sníh, nebo nedejbože sůl ... Takže jezdila jen od jara do podzimu... A děda, než s ní vyjel, tak už 3 dny dopředu studoval předpověď počasí, pak hodně dloho hleděl k nebi, a když na obloze nenašel jediný mráček, teprve s ní vyjel .... Přesto má najeto skoro 100 tisísc. Ale mně se nelíbí, kdyby to aspoň bylo MB-čko, který jsme tehdy bohužel prodali, abychom měli na "stodvacítku" .....
Taky jsem ho měl a taky si vnitřnosti udělali do bloku "nahlížecí okénko". Ale stačilo zajet do Mototechny, za 4200Kč koupit nový motor (kompletní) a bez jakékoli mechanizace ho strčit dovnitř. Práce to byla na chvilku. Ale jináč - k autu to mělo dost daleko.