21.07.2018 03:48
Navigace
Shoutbox
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

Jarda a Maru
13.07.2018 20:19
Zdravíme všechny o5 z Budišova n. Budišovkou. Je tu krásně, líp než doma u zavařování 🍒🍑😁😁

RadekH
01.06.2018 20:12
V Budišově je hezký kemp a super langoše.

Jarda a Maru
01.06.2018 20:04
Prší, prší, jen se leje.... Zdravíme vás všechny z Budišova nad Budišovkou. Zítra Kružberk a Slezská Harta. ☔ ☔ ☔🌟🌟🌟

Helena a Jirka
09.04.2018 09:37
Zdravíme, rádi bychom jeli na sraz do Náchoda ale nevidím kde se přihlásit. Díky

Admin_Radek
01.04.2018 14:07
Zdravíme vsechny ze Sárváru. Počasí nic moc, ale v karavanu je fajn Úsměv.

Diskuze fóra
Nejnovější diskuze
· Vincov les, Sládkov...
· Srovnání cen kemp...
· žumpa - co na srdci...
· Narozeniny,jmeniny
· JAPA JE DNES nejen u...
Nejdiskutovanější
· žumpa - co na sr... [524]
· Vincov les, Slád... [3]
· Srovnání cen ke... [0]
Poslední články
· Z kopce do kopce
· Trajekty
· Když se chce, všec...
· Tankování
· "Zákon přírody"
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Co je opravdu pravda ?
Jarda a Maru
Tak jak to tedy vlastně je s emisemi u dieselových aut??!!... můj ženskej rozum to nějak nebere ... http://www.autofo...-s-euro-5/

A další "realita" ? http://www.autofo...-internetu
smileys.cz/smiles/smajlici-gesto-ruky/smileys-cz-123.gif
Upravil/a Jarda a Maru dne 24.03.2018 20:40
Ať je to jak je to, hlavně že to je ... bestpage.cz/smiles/veci140.gif
 
JosDosk
Ahoj. Problém dieselů je také v tom, že konstruktéři už hodně let snili o tom, že by se měl vymyslet nějaký jiný způsob vstřikování u vznětových motorů - dieselů. Celý ten vývoj jsem sledoval, konstrukce motorových vozidel je moje hobby od mých deseti let. Vědělo se, že by se nafta měla vstřikovat do spalovacího prostoru více rozptýlená, tzn. menšími kapičkami, zprvu se mluvilo o tzv. atomizaci paliva, a to proto, aby každá částka paliva našla k sobě rovnocnou částku kyslíku a tím se zlepšilo spalování tak, aby motory tolik nekouřily. Vývoj šel cestou zvýšení vstřikovacich tlaků na desetinásobek a dnes ještě více. Už jen tyto vysoké tlaky ve vstřikovací soustavě přinášely obrovské problémy, hlavně co do volby materilálů, a to nejen samotných vstřikovačů, ale i třeba vysokotlakého potrubí která s zevnitř "loupalo". A to se neřešilo, co to přinese dál. Jestliže u "starých" dieselů lítaly saze velikosti sněhových vloček, tak u vysokotlakého vstřikování to byly částice velikosti v mikronech (miliontina metru, tisícina milimetru), a tyto částice mají schopnost se usazovat v plících tak, že samočisticí schopnost plic je neodstraní. Takže do výfuků kromě katalyzátorů filtry pevných částic. Vysokotlaké vstřikování kromě lepšího spalování s sebou přináší daleko vyšší teploty spalování a proto vyšší tepelnou účinnost, tím ale zase vyšší tvorbu oxidů dusíku a vznik ozónu O3. Takže ventily EGR, které snižují přebytek vzduchu a tím kyslíku při spalovacím procesu, další filtr s močovinou. A stále ještě není všechno vyřešeno, protože tyto filtry nečistí spaliny tak, jako při výzkumu v laboratořích, ale v provozu po určité době daleko hůře.
Podobné problémy byly při vývoji vstřikování u zážehových motorů - benzíňáků, tam se zase řešily bublinky v palivu a "zavzdušňování" potrubí, vstřikovač místo paliva vtříknul, když to přeženu, tak benzínový smrad.
Co se týká elektromobilů, tak ty nemají výfuk (přímo na autě), ale mají jej 20 km ve vzdálené elektrárně. Mnozí křičí - tak ať je palivo vodík, u toho jde z výfuku jen vodní pára, jenže vodík se v čisté formě na planetě nevyskytuje, dá se jen vyrábět elektrtolýzou vody a k tomu je potřeba spousty a spousty elektrické energie, ale to by mohly zajistit větrné elektrárny, postavené v moři u pobřeží a hned vyrábět ten vodík. Ale v motoru jde zase o spalování a tím kromě páry také oxidy dusíku aj., tomu se nedá zabránit. Řešením jsou vodíkovo-kyslíkové spalovací články, vyrábějící elektrické napětí a po připojení spotřebiče - motoru, tak potom elektrický proud. A bude to bez vedlejších škodlivin, třeba ve výrobě těchto jednotlivých komponentů? Odklon od přirozeného stavu přírody už nastal, když koňské potahy, potažmo formanské vozy nahradila železnice s parními lokomotivami, od té doby to jde s námi s kopce. Čáo, Pepa
Upravil/a JosDosk dne 25.03.2018 10:10
Recesista a mystifikátor
 
yetti
vidím to na kolo .... Úsměv .... kouření je tedy škodlivé (ale příjemmé Šklebící se Šklebící se Šklebící se)
Ne každý kdo bloudí je ztracený 😎😉😋😇🤗
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 1

· Členové on-line: 0

· Registrovaní členové: 67
· Nejnovější člen: profik
Události
<< Červenec 2018 >>
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Žádné události.

Anketa
Jakou pijete v karavanu kávu?

Turka
Turka
38% [5 Hlasy]

Instantni kávu
Instantni kávu
8% [1 Hlas]

Překapávanou
Překapávanou
0% [0 Hlasy]

Pytíkovou (2 v 1 nebo 3 v 1)
Pytíkovou (2 v 1 nebo 3 v 1)
0% [0 Hlasy]

Moka (z konvičky)
Moka (z konvičky)
23% [3 Hlasy]

Espresso z kapslí
Espresso z kapslí
15% [2 Hlasy]

Espresso z pákového kávovaru
Espresso z pákového kávovaru
8% [1 Hlas]

Žadnou
Žadnou
8% [1 Hlas]

Hlasy: 13
Pro hlasování musíte být přihlášeni.
Začátek hlasování: 22.05.2018 20:27

Archív anket
1,288,349 návštěv