24.04.2018 07:06
Navigace
Shoutbox
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

Helena a Jirka
09.04.2018 09:37
Zdravíme, rádi bychom jeli na sraz do Náchoda ale nevidím kde se přihlásit. Díky

Admin_Radek
01.04.2018 14:07
Zdravíme vsechny ze Sárváru. Počasí nic moc, ale v karavanu je fajn Úsměv.

Najf Fanda a Jarka
17.03.2018 10:34
Ahoj, my jedeme do Pápy

drbolovi
17.03.2018 07:49
my a také Rampulovi budeme v Hegyku a pak se přesouváme do Komárna

Jarda a Maru
16.03.2018 17:09
Ahoj, my jedeme do termálů Hegykö. Úsměv

Diskuze fóra
Nejnovější diskuze
· Narozeniny,jmeniny
· vtípek
· JAPA JE DNES nejen u...
· žumpa - co na srdci...
· Naše zahrádkářsk...
Nejdiskutovanější
· JAPA JE DNES neje... [795]
· Narozeniny,jmeniny [597]
· žumpa - co na sr... [477]
· vtípek [85]
Poslední články
· Z kopce do kopce
· Trajekty
· Když se chce, všec...
· Tankování
· "Zákon přírody"
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Co je opravdu pravda ?
Jarda a Maru
Tak jak to tedy vlastně je s emisemi u dieselových aut??!!... můj ženskej rozum to nějak nebere ... http://www.autofo...-s-euro-5/

A další "realita" ? http://www.autofo...-internetu
smileys.cz/smiles/smajlici-gesto-ruky/smileys-cz-123.gif
Upravil/a Jarda a Maru dne 24.03.2018 20:40
Ať je to jak je to, hlavně že to je ...Úsměv
 
JosDosk
Ahoj. Problém dieselů je také v tom, že konstruktéři už hodně let snili o tom, že by se měl vymyslet nějaký jiný způsob vstřikování u vznětových motorů - dieselů. Celý ten vývoj jsem sledoval, konstrukce motorových vozidel je moje hobby od mých deseti let. Vědělo se, že by se nafta měla vstřikovat do spalovacího prostoru více rozptýlená, tzn. menšími kapičkami, zprvu se mluvilo o tzv. atomizaci paliva, a to proto, aby každá částka paliva našla k sobě rovnocnou částku kyslíku a tím se zlepšilo spalování tak, aby motory tolik nekouřily. Vývoj šel cestou zvýšení vstřikovacich tlaků na desetinásobek a dnes ještě více. Už jen tyto vysoké tlaky ve vstřikovací soustavě přinášely obrovské problémy, hlavně co do volby materilálů, a to nejen samotných vstřikovačů, ale i třeba vysokotlakého potrubí která s zevnitř "loupalo". A to se neřešilo, co to přinese dál. Jestliže u "starých" dieselů lítaly saze velikosti sněhových vloček, tak u vysokotlakého vstřikování to byly částice velikosti v mikronech (miliontina metru, tisícina milimetru), a tyto částice mají schopnost se usazovat v plících tak, že samočisticí schopnost plic je neodstraní. Takže do výfuků kromě katalyzátorů filtry pevných částic. Vysokotlaké vstřikování kromě lepšího spalování s sebou přináší daleko vyšší teploty spalování a proto vyšší tepelnou účinnost, tím ale zase vyšší tvorbu oxidů dusíku a vznik ozónu O3. Takže ventily EGR, které snižují přebytek vzduchu a tím kyslíku při spalovacím procesu, další filtr s močovinou. A stále ještě není všechno vyřešeno, protože tyto filtry nečistí spaliny tak, jako při výzkumu v laboratořích, ale v provozu po určité době daleko hůře.
Podobné problémy byly při vývoji vstřikování u zážehových motorů - benzíňáků, tam se zase řešily bublinky v palivu a "zavzdušňování" potrubí, vstřikovač místo paliva vtříknul, když to přeženu, tak benzínový smrad.
Co se týká elektromobilů, tak ty nemají výfuk (přímo na autě), ale mají jej 20 km ve vzdálené elektrárně. Mnozí křičí - tak ať je palivo vodík, u toho jde z výfuku jen vodní pára, jenže vodík se v čisté formě na planetě nevyskytuje, dá se jen vyrábět elektrtolýzou vody a k tomu je potřeba spousty a spousty elektrické energie, ale to by mohly zajistit větrné elektrárny, postavené v moři u pobřeží a hned vyrábět ten vodík. Ale v motoru jde zase o spalování a tím kromě páry také oxidy dusíku aj., tomu se nedá zabránit. Řešením jsou vodíkovo-kyslíkové spalovací články, vyrábějící elektrické napětí a po připojení spotřebiče - motoru, tak potom elektrický proud. A bude to bez vedlejších škodlivin, třeba ve výrobě těchto jednotlivých komponentů? Odklon od přirozeného stavu přírody už nastal, když koňské potahy, potažmo formanské vozy nahradila železnice s parními lokomotivami, od té doby to jde s námi s kopce. Čáo, Pepa
Upravil/a JosDosk dne 25.03.2018 10:10
Recesista a mystifikátor
 
yetti
vidím to na kolo .... Úsměv .... kouření je tedy škodlivé (ale příjemmé Šklebící se Šklebící se Šklebící se)
Ne každý kdo bloudí je ztracený 😎😉😋😇🤗
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 7

· Členové on-line: 0

· Registrovaní členové: 67
· Nejnovější člen: profik
Události
<< Duben 2018 >>
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Žádné události.

Anketa
Používáte TV v karavanu a na co chytáte programy

TV nepoužívám, lepší je knížka/manželka/flaška
TV nepoužívám, lepší je knížka/manželka/flaška
43% [6 Hlasy]

Na TV si někdy pustím film z flashdisku nebo DVD, programy nechytám
Na TV si někdy pustím film z flashdisku nebo DVD, programy nechytám
14% [2 Hlasy]

V karavanu mám TV a DVB-T anténu
V karavanu mám TV a DVB-T anténu
21% [3 Hlasy]

V karavanu mám TV a satelitní přijímač
V karavanu mám TV a satelitní přijímač
14% [2 Hlasy]

TV programy chytám v ČR přes DVB-T anténu a v zahraničí přes satelit
TV programy chytám v ČR přes DVB-T anténu a v zahraničí přes satelit
7% [1 Hlas]

No to je zas anketa - blíží se zima a admin se nudí, ne?
No to je zas anketa - blíží se zima a admin se nudí, ne?
0% [0 Hlasy]

Hlasy: 14
Pro hlasování musíte být přihlášeni.
Začátek hlasování: 30.10.2017 19:21

Archív anket
881,127 návštěv