25.03.2019 07:10
Navigace
Shoutbox
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

Jarda a Maru
28.12.2018 07:01
Vofíci, taky Vás zdravíme, užívejte si teplou vodu a hlavně pak ten novoroční přípitek v bazénu Šklebící se Šklebící se

vofi
26.12.2018 12:48
Všechny Vás zdravíme z Hegyka, voda je super a lidí zatím málo. Zdraví Vofici

RadekH
01.06.2018 20:12
V Budišově je hezký kemp a super langoše.

Jarda a Maru
01.06.2018 20:04
Prší, prší, jen se leje.... Zdravíme vás všechny z Budišova nad Budišovkou. Zítra Kružberk a Slezská Harta. ☔ ☔ ☔🌟🌟🌟

Helena a Jirka
09.04.2018 09:37
Zdravíme, rádi bychom jeli na sraz do Náchoda ale nevidím kde se přihlásit. Díky

Diskuze fóra
Nejnovější diskuze
· žumpa - co na srdci...
· Narozeniny,jmeniny
· TIPY NA VÝLETY
· Hry a kvízy
· vtípek
Nejdiskutovanější
· Narozeniny,jmeniny [788]
· žumpa - co na sr... [696]
· TIPY NA VÝLETY [75]
Poslední články
· Z kopce do kopce
· Trajekty
· Když se chce, všec...
· Tankování
· "Zákon přírody"
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Co je opravdu pravda ?
Jarda a Maru
Tak jak to tedy vlastně je s emisemi u dieselových aut??!!... můj ženskej rozum to nějak nebere ... http://www.autofo...-s-euro-5/

A další "realita" ? http://www.autofo...-internetu
smileys.cz/smiles/smajlici-gesto-ruky/smileys-cz-123.gif
Upravil/a Jarda a Maru dne 24.03.2018 20:40
Ať je to jak je to, hlavně že to je ... bestpage.cz/smiles/veci140.gif
 
JosDosk
Ahoj. Problém dieselů je také v tom, že konstruktéři už hodně let snili o tom, že by se měl vymyslet nějaký jiný způsob vstřikování u vznětových motorů - dieselů. Celý ten vývoj jsem sledoval, konstrukce motorových vozidel je moje hobby od mých deseti let. Vědělo se, že by se nafta měla vstřikovat do spalovacího prostoru více rozptýlená, tzn. menšími kapičkami, zprvu se mluvilo o tzv. atomizaci paliva, a to proto, aby každá částka paliva našla k sobě rovnocnou částku kyslíku a tím se zlepšilo spalování tak, aby motory tolik nekouřily. Vývoj šel cestou zvýšení vstřikovacich tlaků na desetinásobek a dnes ještě více. Už jen tyto vysoké tlaky ve vstřikovací soustavě přinášely obrovské problémy, hlavně co do volby materilálů, a to nejen samotných vstřikovačů, ale i třeba vysokotlakého potrubí která s zevnitř "loupalo". A to se neřešilo, co to přinese dál. Jestliže u "starých" dieselů lítaly saze velikosti sněhových vloček, tak u vysokotlakého vstřikování to byly částice velikosti v mikronech (miliontina metru, tisícina milimetru), a tyto částice mají schopnost se usazovat v plících tak, že samočisticí schopnost plic je neodstraní. Takže do výfuků kromě katalyzátorů filtry pevných částic. Vysokotlaké vstřikování kromě lepšího spalování s sebou přináší daleko vyšší teploty spalování a proto vyšší tepelnou účinnost, tím ale zase vyšší tvorbu oxidů dusíku a vznik ozónu O3. Takže ventily EGR, které snižují přebytek vzduchu a tím kyslíku při spalovacím procesu, další filtr s močovinou. A stále ještě není všechno vyřešeno, protože tyto filtry nečistí spaliny tak, jako při výzkumu v laboratořích, ale v provozu po určité době daleko hůře.
Podobné problémy byly při vývoji vstřikování u zážehových motorů - benzíňáků, tam se zase řešily bublinky v palivu a "zavzdušňování" potrubí, vstřikovač místo paliva vtříknul, když to přeženu, tak benzínový smrad.
Co se týká elektromobilů, tak ty nemají výfuk (přímo na autě), ale mají jej 20 km ve vzdálené elektrárně. Mnozí křičí - tak ať je palivo vodík, u toho jde z výfuku jen vodní pára, jenže vodík se v čisté formě na planetě nevyskytuje, dá se jen vyrábět elektrtolýzou vody a k tomu je potřeba spousty a spousty elektrické energie, ale to by mohly zajistit větrné elektrárny, postavené v moři u pobřeží a hned vyrábět ten vodík. Ale v motoru jde zase o spalování a tím kromě páry také oxidy dusíku aj., tomu se nedá zabránit. Řešením jsou vodíkovo-kyslíkové spalovací články, vyrábějící elektrické napětí a po připojení spotřebiče - motoru, tak potom elektrický proud. A bude to bez vedlejších škodlivin, třeba ve výrobě těchto jednotlivých komponentů? Odklon od přirozeného stavu přírody už nastal, když koňské potahy, potažmo formanské vozy nahradila železnice s parními lokomotivami, od té doby to jde s námi s kopce. Čáo, Pepa
Upravil/a JosDosk dne 25.03.2018 10:10
Recesista a mystifikátor
 
yetti
vidím to na kolo .... Úsměv .... kouření je tedy škodlivé (ale příjemmé Šklebící se Šklebící se Šklebící se)
Ne každý kdo bloudí je ztracený 😎😉😋😇🤗
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 2

· Členové on-line: 0

· Registrovaní členové: 61
· Nejnovější člen: Lerry
Události
<< Březen 2019 >>
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Žádné události.

Anketa
Jaký čas byste preferovali

Nechat jen středoevropský čas
Nechat jen středoevropský čas
69% [9 Hlasy]

Nechat jen letní čas
Nechat jen letní čas
15% [2 Hlasy]

Nechat střídání času
Nechat střídání času
15% [2 Hlasy]

Je mi to jedno - vstávám podle světla
Je mi to jedno - vstávám podle světla
0% [0 Hlasy]

Hlasy: 13
Pro hlasování musíte být přihlášeni.
Začátek hlasování: 31.10.2018 18:16

Archív anket
2,188,331 návštěv